söndag 25 september 2011

Lördag

Vilken underbart vacker höstdag det var igår! Synd att inte hela hösten är så där fin, utan att man mest ska minnas regn och rusk. Efter en skön sovmorgon blev det i alla fall ut till skogen för att plocka lite trattisar. Och vilken lycka det är sen att komma ut på landet. Där ser man verkligen det praktfulla färgspelet i träd och mark. Hade jag kunnat hade jag bara velat frysa min tillvaro där ett tag för att hinna njuta ordentligt. Efter en timmas plockande och en påse full styrde jag kosan hem mot stan igen där det blev rensning till toner av Monica Zetterlund. När jag ändå var i farten gjorde jag ett litet äppelkok av några av de fina äpplena vi fick av sambons snälla föräldrar. Det resulterade i tre burkar äppelsylt med smak av ingefära och citron. Efter koket tog jag höstens första bad med bubblor och levande ljus. Sen iväg till S & T för en trevlig kväll med vänner. Tänk om varje lördag kunde vara så här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar