tisdag 20 september 2011

Bohem?


Det var fynddags idag! Nu var det ett tag sedan känslan av ett riktigt fynd ingav sig. Den där varma och glada känslan som gör att man inte kan sluta fånle. Idag log jag. Jag har länge önskat mig en pinngungstol (en pinnbänk också för den delen) och idag stod den bara där, på pingstkyrkansloppis för ynka 200 kr. Det måste jag kalla kap. Utan att egentligen ha en plats, fällde jag sätena på bilen och fraktade den nöjt hem. och visst är den lik Bohem eller Grandessa som gjordes för Nässjö stolsfabrik och som ute kostar 1200 - 3500:- ?

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är på jakt efter en pinnbänk - har du möjligen koll på var man kan hitta en sådan och vilka som tillverkar sådana? Stort tack! /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svart pinnsoffa och svart pinngungstol finns i Lund ttil försäljning hör av dig snarast pga flytt

      Radera
  2. Hej Julia!
    Jag är inte säker på om det är någon som nyproducerar pinnsoffor, jag tror att det bästa är att hålla ögonen öppna på blocket och loppisar. Dock har de ju blivit populära igen så man får nog betala en peng för de. Jag hoppas hitta en till vårt nya torp på någon loppisrunda i vår!
    Ha det fint!
    /Tekla

    SvaraRadera