söndag 17 februari 2013

Mys i Stockholm

Efter jobbet i fredags susade jag mot Sthlm och bror med familj. Jag hann shoppa loss på både IKEA och Beyond Retro innan jag landade i Zinken och fick ett gott glas kyld champagne när jag kom innanför dörren. Sen bjöds det på goda filorullar och ostar och vi hade riktigt mysigt ända tills klockan blivit sen och det var dags att knyta sig. För lördagen var en viktig dag. Lilla H skulle döpas och jag fick den stora äran att bli Gudmor.

Innan cermonin hinner man såklart leka lite med pappas skor också.


Men hur tusan ska jag komma i dem?

Titta på mig!

Och så måste man vara ren och fin i kyrkan.

Vackra Högalidskyrkan tog emot och Bror och T bestämde att ceremonin skulle passa fint i det lilla kapellet eftersom dopet var litet och intimt med endast oss tre och lilla H närvarande. Det var en riktigt fin stund och Lilla H var så duktig när jag höll henne över dopfunten från 1300-talet.

Cermonin avslutades med att solisten sjöng Kents "Utan dina andetag" och då var inte ett öga torrt.

Efter dopet gick vi till Tjoget och avnjöt en riktigt god lunch och skålade i skumpa. Jag är så hedrad att få detta stora ansvar och den plats i mitt hjärta lilla H har kommer ingen kunna ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar