söndag 6 maj 2012

Sol och fix i torpet

Vardagsrummet i torpet har fått en ny pjäs; en gammal skolbänk. Denna fyndades igår i Kungsör på min, A-K och C's lilla loppisrunda. 75 kronor kostade den och passar perfekt. Äntligen börjar vardagsrummet ta form, dock saknas fortfarande ett soffbord. 

Hallen har målats vit, pinnsoffan har blivit svart och fått ny dyna. Tavlor har kommit upp, en ny tamburmajor och trasmatta har inhandlats. Nu ska det bara fyllas på med lite mer konst på väggarna.

Skönt nog sken solen på mig hela eftermiddagen medan jag stod på knä och grävde upp grästuvor ur gruset. Ogräset kring trappan och verandan togs också bort. Nu ser det mycket finare ut och det enda som saknas är lite vackert prunkande blommor.  

Syrénerna börjar bli gröna samt klängväxten på verandan. Nu händer det mycket saker med naturen för varje vecka som går. 

En liten paus under äppelträdet blev det efter ogräsplockandet.


Nästa uppgift blir att ta mig an rabatterna och blomlådorna. Och trots att det ser risigt ut, blommar tulpanerna vackert igenom.

1 kommentar:

  1. Åhh vad mysigt det ser ut! Jag kan se mig själv sitta under äppelträdet med Doris :) och er förstås. Puss

    SvaraRadera