torsdag 31 december 2009

Rea

Några dagar innan jul sa jag till mannen att i år kommer jag nog inte springa på mellandags-rea alls. Lusten har inte infallit och jakten på det där perfekta plagget brukar endast sluta i att man slitit i samma plagg som alla andra och som man egentligen aldrig annars skulle ha köpt. Nöjd med beslutet firade jag en skön jul med familj och vänner. Men sen, av någon outgrundlig anledning började jag plötsligt andas tyngre när jag ankommit till huvudstaden och tänkte att en liten titt kan man väl kosta på sig när man ändå är här? Det hela resulterade i en hel rad trevliga överraskningar. Förutom att jag höll på att få andnöd bland alla människor på Weekday och att jag vände i dörren på Monki när jag såg trettio-meters kön till kassan, så lyckades jag i år fynda riktigt ordentligt. Tre klänningar (varav en nyårsblåsa) två halsdukar, två par strumpbyxor, smink och denna fina ull-rock till våren. Dessutom lyckades jag innan jul fynda ett par helt nya Clarks Wallabees på tradera för en spotstyvel! I år har julen varit bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar