söndag 25 mars 2012

Nymålad pinnsoffa

Äntligen! För tre veckor sen fyndade jag denna fina pinnsoffa från Edsbyverken på en loppis och idag har den fått ny färg. Dynan kommer också kläs om och sen kommer den få pryda hallen i torpet.
  
 Ett litet hornexperiment har blivit färdig. Jag budade hem lite horn från tradera och två av dem blev ljusstakar som jag spraymålade vita. Nu står de ståtliga på köksbordet i torpet.

Idag har gardiner sytts och skolplanscherna har fått sin plats på väggen. Klaffstolarna står runt bordet i väntan på de gamla skolstolarna som jag vill hitta. Även den fina gamla IKEA lampan kom upp. 

För en femma på Röda korset fick jag dessa fina koppar på fat. 


In i skåpet tillsammans med de vackra glasen jag hittade på Myrorna. Några riktigt sköna timmar i torpet blev det idag med fix och don, och solen sken varmt hela tiden.

1 kommentar:

  1. Jisses så fint ni fixar! Det ser helt fantastiskt ut!
    //Elin

    SvaraRadera